måndag, januari 19, 2009

Varde ljus

Så var man då officiellt medicinstudent, uppropad och inskriven.

Första dagen bestod i övrigt av välkomstföreläsning, karriärföreläsning samt den obligatoriska nolleföreläsningen som på en halvtimme gick igenom hela cellbiologikursen från organeller till celldöd/apoptos. Därefter stormade nollningsgänget in och kort senare smög jag ut, jag är för gammal för sånt. Fick skjuts med en annan gammelkursare till Malmö och hann precis in genom dörren innan det var dags att åka på bokklubb.

Innan Lund hann jag dessutom med att skicka in bilen på service och sedan jobba ett par timmar innan jag fick sticka. En sak jag inser redan nu är att planering blir A och O framöver. Jag slarvade med maten idag och det var inte alls bra.

Dessutom har jag under dagen lyckats avliva inte mindre än två telefoner. Den första - min jobb-PDA - fick nytt operativsystem igår och som tack för det råkraschade den idag. Byte till reservtelefonen jag har hemma och den startar inte alls trots frisk el. Öken.

Inga kommentarer: