tisdag, januari 06, 2009

Bättre på hal is och ha det glatt...

...än att ligga i dikets sörja.

Sista dagen innan jobbet drar igång igen. I morgon eftermiddag åker jag till Polen för att återvända på fredag kväll. Helgens planerade serverflytt till Stockholm sköts upp, det är visst årsbokslut på gång och ekonomiavdelningen blev inte så där jätteglada över vi skulle släcka ner deras system så nära inpå. I synnerhet som vi med ganska stor sannolikhet kunde utlova driftstörningar även på måndag. Glad för det är även jag, skönt att slippa spendera ännu en helg flängande mellan serverrum och hotell.

Dagens andra goda sak är att jag för första gången denna motionsomgång (detta var sjunde eller åttonde gången jag var ute) lyckats ta mig runt Torups 3 km-slinga springande på ganska exakt 20 minuter. Var dessutom inte helt slut när jag kom i mål, däremot fick jag håll efter ett tag så där finns helt klart saker att förbättra när det gäller syreupptagningsförmågan. Skönt är också att mitt knä inte protesterat ännu. Tror och hoppas att det faktum att jag nu försöker hålla foten rakt fram när jag springer (har haft en tendens att vinkla ut den innan) ger mer korrekt belastning.

Riktigt marig blev däremot hemfärden. Det var glashalt på de små vägarna i området och efter en knapp kilometer fick jag stanna för att försöka få upp en dikeskörare på vägen igen. Det gick inte, en annan förare försökte dra upp olycksbilisten men fick inte fäste med sin bil utan det blev till att ringa bärgare.

Inga kommentarer: