fredag, januari 02, 2009

Nytt år...

2009 började bra. Tveksam till om jag var ledig eller inte idag (all min ledighet är iofs tveksam numera), begav jag mig till jobbet tidigt i morse bara för att mötas av kollegan på MSN vid halv tio och inse att jomenvisst, jag var ju ledig idag egentligen. Nåväl. Jag fick klippt och klistrat ihop mina tidrapporter, skrivit på och lämnat in vilket hade krävt ett jobbesök oavsett. Men nu kunde jag med gott samvete åka hem vid lunchtid. Körde en runda till Plantagen och handlade växter och några nya krukor. Firade nyår hos herr S och blev inspirerad av hans många och vackra orkidéer. Nu måste jag bara skaffa mig en trädgårdsmästare också, så att dyrgripen överlever. Den tåler inte drag och vill inte ha direkt solljus och inte för mycket vatten. Vi får väl se hur det går.

Nyår blev en trevlig och mycket lagom tillställning. Tre rätters middag (svampsoppa, oxfile på bädd av rotfrukter och till efterrätt yoghurtpannacota med hallonsås), massor med vin och sedan bubbel vid tolvslaget. Allt detta i kombination med det bästa av sällskap. Vid halv två drog vi ner till Harry’s, men varken publik eller musik tilltalade mig speciellt. Gjorde ett tappert försök att sitta och prata men volymen gjorde det omöjligt. De andra kände ungefär samma, vid halv fyra bröt vi upp och gick hemåt. Nyårsdagen blev emellertid inte så illa som befarat. Var inte bakfull alls men däremot otroligt trött efter att ha sovit på tok för lite. Framåt kvällen gjorde jag som alla andra – åkte för att hämta pizza. För första gången någonsin var det kö på ”mitt” ställe, men det gick rätt så smidigt ändå. De var sju personer bakom disken så det blev inte mer än en kvarts väntan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Whoa! För en gångs skull gjorde vi tvärt emot alla andra och skippade Pizzan på nyårsdagen. Ring, klocka, Ring, för de nya sunda vanorna!!!

Ps. Det blev däremot varsin påse chips ikväll till den sen nyårsaftonen överblivna dippen... :-(