söndag, januari 18, 2009

Dagen före

Söndag kväll, regnet plaskar mot rutorna och i soffan sitter en styck invalido och inväntar måndagen. Klockan tretton femton är det upprop, och därefter har mitt nya liv startat på riktigt. Som en lämplig nystart var jag idag och spelade innebandy för första gången på sådär femton år. Ett högst blandat kompisgäng mellan 20 och 50+ av bägge könen. Min skogslöpningskondition räckte inte långt här, jag var fullkomligt slut efter halva tiden. Knäet höll, det jobbiga var däremot att skorna var jättehala så det blev att vara rätt så försiktig. Nu har jag träningsvärk i överkroppen och en ömmande bröstmuskel efter en närkamp.

Igår var jag i skogen och sprang igen men det gick inte bra alls. Jag var enormt seg i kroppen så det blev mest promenad i det tillfälligtvis vackra vädret. Dessförinnan var jag uppe i Lund och rekade. Var BMC ligger och var närmaste busshållplats finns (50 meter från ingången). Så bara tågen går som de ska ska nog pendlingen kunna ske hyfsat smärtfritt.

Veckan i övrigt har fyllts av jobb. Överlämning från kollegan som ju smiter på en månads semester på tisdag (det oroar mig nu mycket mer än studierna), samt diverse projekt som pågår. Var på matlagningskväll hos L i början av veckan (fråga inte vilken dag, jag har ingen som helst aning) och vi lagade och åt sushi och chokladsufflé. Vågade inte äta den råa pinfärska laxen men kräftstjärtarna var goda så jag blev mätt ändå. Chokladsufflén fick oss alla att trängas framför ugnen, den var god men det kändes märkligt att inte bli sådär tokmätt man normalt blir av chokladefterrätter.

I fredags var jag på after work med herr W, på Café Rasoir. Populärt ställe (vi var där klockan fyra för att vara säkra på att få bord...), befolkat av i huvudsak ekonomer och jurister. Kände mig inte så värst hemma där, men det blev några timmars snackande iallafall över ett par öl.

Inga kommentarer: