tisdag, juli 28, 2009

Spela för livet

Ikväll var det dags för den hett efterlängtade Sofia Karlsson-konserten på Pildammsteatern. Perfekt uteväder och – naturligt eftersom det var gratis – fullkomligt knökat med folk. Folk trängdes framför, vid sidan om och så gott det gick även bakom scen.
Musikaliskt var det glimrande, det barn som får växa upp till hennes vaggvisor kan skatta sig lyckligt. Funderar på att försöka knipa någon av de sista biljetterna till Jul i folkton som går veckan före jul. 450 spänn är mycket, men å andra sidan lär det bli en fantastisk konsert.

Och precis som på konserten på St Gertrud för två år sen (var det väl?) så hade jag Tom Prahl i närheten. Då satt han i stolen intill, nu satt han på raden ovanför två meter bort. Märkliga omständigheter.

I morgon bitti ska jag ge mig på taket igen. Nu har jag tre liter färg och den bredaste roller jag kunde hitta, nu ska det banne mig bli jämnvitt.

1 kommentar:

Kim sa...

Näää! Var det Sofia Karlsson igår?! Hur kunde jag missa det?! Typiskt!!