måndag, juli 27, 2009

Viskningar och vrål

När jag vaknade i morse var jag mentalt förberedd på en vecka lugnare än lugn. Den illusionen sprack rätt omgående när VD dyker in och glatt meddelar att det ska flygas in minst tio pers de kommande veckorna för att tillsammans lösa lite brådskande problem.

Klockan tre var jag också en del av lösningen, så från och med i morgon ska jag sitta och testa websidor. Det roliga i sammanhanget är att sist jag testade vår webb, så blev jag utröstad av öråd... jag menar utvecklarna eftersom jag testade för hårt och lyckades få webben att frambringa fel som fick härdsmältan i Tjernobyl att liknas vid en "mindre olycka".

Löpningen idag gick dåligt, eller mer exakt - det gick om jag gick. Det var på tok för varmt att springa, så det blev lite smålugn intervalljoggning istället.

Avslutningsvis gav jag mig på att försöka måla taket i köket. På frågan - hur svårt kan det bli, blir svaret - "why, oh why". Blir minst en omgång till, som det ser ut nu...

1 kommentar:

Kim sa...

Alltså du tar ju åtminstone på dig kläderna och tar dig ut... jag däremot... usch, jag måste skärpa mig lite nu annars får jag skämmas rejält i helgen när jag redovisar månadens träning. =S