måndag, juli 13, 2009

Vila är för veklingar

Igår tömdes luftmadrassen, väskorna packades och färden styrdes mot Kungsbacka. Hann lagom checka in på hotellet, duscha och stryka skjortan innan det var dags att ge sig iväg mot Tjolöholm och handla blommor på vägen. Dopet var fint, hoppas jag – stod med en videokamera under själva akten och det ska bli intressant att se den filmen, med tanke på hur darrig jag var. Och försök gärna "be" med någon sorts värdighet när man står upp som Anki och Pytte... Mini-E skötte sig utmärkt, inget skrikande även om det var lite på håret när nappen tappades.
På dopet följde dopfika med dopkaffe och doptårta och därefter öppning av alla doppresenter. Mini-E fick av mig samlingen ”Fem myror är fler än fyra elefanter” vilket jag hoppas kommer att berika hans liv (och hans föräldrars ;-). Sedan åter till hotellet och i säng. Kan konstatera att hotell Halland har väldigt smala sängar. Jag var lite nära golvet vid ett tillfälle.

I morse uppstigning vid sju och långfrukost med lilla K tills vi blev utslängda ur matsalen klockan tio. Sedan ny packning, utcheckning och vidare färd till kusinerna i Göteborg (första gången jag var i deras nya hus) för trevligt umgänge och grillning innan det var dags att dra hemåt. Kusinbarnen hade massa kompisar hemma, det var visst ”träffa Skåningen” som gällde. Otroligt fascinerande.

I Malmö vid halv åttatiden, kört en tvätt och nu är det dags att däcka i en egen säng.

I morgon blir det ånyo att knalla upp tidigt, ska komma en kille som ska värdera min lägenhet. Få se vad det kan ge…

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi tackar för att du styrde videokameran under "akten". Resultatet blev precis så hoppigt som det ska vara på en hemmavideo (dvs inte alltför illa :-)

lill-E hälsar att han ska titta på alla DVD:er så fort han lärt sig kontrollera sig själv och DVD-spelaren!

/ E