lördag, augusti 15, 2009

Malmöfestivalen

Igår inleddes Malmöfestivalen och därmed inleddes också sju dagars (nåja, max fem för min del) traskande i tomtekläder. Åtta timmar vankade vi runt, jag spenderade allra mesta tiden nere i Raul Wallenbergs park där hip-hopparna och 90% av festivalens poliser och ordningsvakter håller till. Möjligen just därför, kvällen var iallafall väldigt lugn. Så lugn att vi under hela passet endast hade två skador som krävde mer än att ta upp plåster ur fickan. En av dessa inträffade dessutom i det enda tält som av outgrundlig anledning valt att inte ligga på festivalområdet utan borta vid biblioteket där det alltid legat, vilket medförde en massa transporttid. I övrigt var det som vanligt, standardfrågor om närmaste bajamaja eller önskemål om morfin mot "ont i blodet" och liknande symtom.

Kvällens största aha-upplevelse var väl att jag äntligen lärt mig lite hip-hop-fingerkrumelurer. Två av de mer anständiga är tydligen east coast och west coast, så hädanefter bör iallafall K se till att på bild posa på rätt sätt:

"...alla heter Glenn i Göteborg..."

Ikväll ska jag lära mig varför hip-hoppare alltid ska skaka hand som om de vore gipsade - med underarm och överarm i 90 graders vinkel mot varandra.

Yo.

1 kommentar:

Malin sa...

hahaha, sen fick du lära dig av gyllenpung, hur golvet ramlar på dig när du står upp och dansar ;) det är rätt intressant faktiskt :P
Sköt om dig, kram Malin