torsdag, augusti 06, 2009

Ännu mer åldersnoja

Att ens nämna att man köpt en ny mobil för att därefter namedroppa namn och alla egenskaper som ba e sååå coola, är inte det väldigt mycket fjortish?

I övrigt har jag verkligen lyckas fastna i företagets svarta hål, projektet som slukar folks själar och som förvandlar sprudlande glada och oskuldsfulla juniorkonsulter till bittra, gråhåriga och sarkastiska seniorditon.
I detta svarta hål testar jag alltså websidor och förutom att ingenting fungerar så finns det tre eller fyra specar som ska användas som mall för testerna (varav en spec är inofficiell och fås först i form av en kommentar när jag nogsamt plitat in felen i vårt felhanteringssystem, en annan är "så här brukar vi göra", en är från förra året och den fjärde är den som jag borde utgå från), samt tre olika rapportformat (alla i felinställda Excelrutor) som ska användas plus då nämnda felhanteringssystem.
Så för tillfället försöker jag ta mig ur projektets obarmhärtiga kraftfält och det gör jag genom att fixa till alla andra surdegar som legat och jäst sen jag började plugga. Den biten går framåt, mängden autogenererade felmail har nu nått den nivån där jag är osäker på om mailen alls funkar eller inte.

2 kommentarer:

Anna sa...

hej! antira här, och här har du min nya blogg. om du ger mig en mailadress kan du få den låsta, hemlliga bloggen också. och oh, vad jag vill veta vad du har haft för dig sedan vi träffades!

Kim sa...

Du har mina sympatier!