fredag, februari 19, 2010

Hellsvik

Den gångna veckan vill jag helst slippa uppleva igen. Massor i skolan, artikelredovisning som i sig inte var speciellt svår men ändå stressande eftersom jag ville göra bra ifrån mig. I tisdags kväll Röda kors-möte, följt av en timmes underhåll på en databasmaskin som drabbats av minnesstrul. I onsdags kväll fick vi ånyo utföra underhåll på maskinen ifråga vilket verkar ha löst problemet för stunden. Tidigt igår morse kraschade vår mailserver och utan frukost i magen fick jag åka in för att fixa. Hårdvaruproblemet var snabbt avklarat men sen startade inte själva maildatabasen... För att göra en lång historia kort så låg vi nere i totalt 30 timmar, varav 24 av dessa ägnades åt att laga den gigantiska databasen och dessutom visade sig vara helt bortkastade. På kuppen missade jag tre föreläsningar och två labbar som jag ska försöka ta igen.
Efter att ha klarrapporterat mailen däckade jag helt, sov fyra timmar innan jag pallrade mig iväg på after work och sen till vernissage på konsthallen.

I helgen blir det plugga som gäller, blodtryck är kul men oändligt mycket mer komplicerat än man kan få intrycket av när man ligger på bänken med manchetten om armen. Dessutom hade vi anatomidemo i veckan vilket innebär att större delen av de perifera artärerna, venerna och lymfkärlen ska försöka nötas in...

Inga kommentarer: