lördag, januari 21, 2012

Om förvirring, del XXIII-XXV

På femte dagens morgon sprang jag vilse på akutmottagningen. Återfann klassen i en föreläsningssal, och när vi mot slutet av timmen skulle besöka akuten på riktigt gick jag vilse igen men denna gång i sällskap med drygt halva klassen.

Vi fick därefter en tretimmarsdragning om journalsystemet, som vi nu förväntas kunna hantera hjälpligt innan vi själva hunnit trycka på en enda knapp. Lärdomen av den dragningen blev i princip – jag ska aldrig mer klaga på komplexa och obegripliga tidsredovisningssystem. Alla jag har testat har varit pedagogiska under i jämförelse.

Avslutningsvis fann jag att schemat för de kommande två veckorna dykt upp. Enda kruxet är väl att det inte stämmer med infon i det mail jag fick av klinkansvarige tidigare i veckan, men så länge det råder samstämmighet angående var vi ska träffas på måndag och hur dags antar jag att jag ska vara nöjd och tacksam.

Inga kommentarer: