måndag, januari 16, 2012

Om det här med planering...

Då var man T6:a. Efter att ha suttit och harvat med exjobbets C-uppsats sedan mitten av november och ovanpå det först haft semester i två veckor från jobb för att därefter övergått i konsulttjänst mot sagda jobb är det skönt att komma igång igen. Uppsatsen presenterades i torsdags och sen återstod en del småsaker att fixa. Typ skriva om sättet jag refererade på. Jag är glad att jag använde referensverktyg (har jag sagt att jag älskar Endnote?) för ändamålet, att ändra närmare nittio referenser önskar jag ingen fiende.

Termin 6 då? Jo, det blir nog bra när förvirringen lagt sig. Inför uppropet hade väldigt lite information utgått, vi visste i princip bara första veckans schema. Således blev gruppindelning och avdelningsschema varmt emottagna, i alla fall inledningsvis. Strax därefter började nämligen den stora byteskarusellen, där väldigt många från Lund väldigt lite vill göra sin långa tjänstgöring i Trelleborg. För egen del kan jag å andra sidan tänka mig att göra det, men hamnade i Malmö. Vi får väl se var det slutar, första veckan handlar ändå enbart om föreläsningar.

Inga kommentarer: