söndag, mars 27, 2011

Om söndagar

För att logiskt anknyta till föregående inlägg så hatar jag även sommartiden. Känslan av att blivit bestulen på en timme, obehaget av att veta att man sovit nästan till lunch när man egentligen inte alls gjort det… Jag känner mig kränkt.

Anyway, bortsett från detta har veckan mellan måndag och nu varit helt ok. Den har flugit fram i ett tempo som fått det att nästan svartna för ögonen. Jag har jobbat på dagarna, tränat på morgnar och kvällar och tiden utöver detta suttit och gottat mig i Funbeat, detta paradis för motivation och inbördes beundran. De senaste två veckorna har jag exempelvis tränat under totalt nio och en halv timme, och igår kröntes det hela med personbästa på 5 km ute i Bulltofta. På kvällen drog jag till Musikhögskolan där jag först fick lite träning i Polska och sedan avnjöt jämtländska Triakel. Fullsatt och hög stompfaktor - folkmusik ska definitivt upplevas live.

Idag är det dags för husvisning i Bjärred igen, därefter födelsedagskalas hos svärfar.

I morgon är det ny vecka igen, och på fredag väntar långhelg i London.

Inga kommentarer: