söndag, mars 20, 2011

Helga vilodagen eller nåt

Jag hade precis börjat skissa på ett blogginlägg om hur skön den här söndagen var när jag fick ett nödsamtal från jobbet som krävde en akutinsats och som innebar att jag fick ta på mig beredskapskepsen under resten av dagen.

Anyway – bortsett från detta var det en skön söndag idag, jag och L storstädade igår och inget slår känslan att vakna upp i ett rent hem. Dessutom är detta avslutningen på en grymt skön vecka, aldrig någonsin innan jag tränat sex dagar i rad innan så det känns som jag kan unna mig en vilodag.

Förutom shapen på måndag och simning på tisdagen blev det spinning i onsdags, simning i torsdags och styrketräning i fredags. Och igår sprang jag en femkilometersrunda på Bulltofta, och till min stora glädje och överraskning sprang jag både snabbare och med lägre snittpuls än innan. Fick även fixat nya däck till cykeln och på fantastiska Bikemasters nere på Limhamn lyckades man ur begagnatgömmorna fiska fram exakt den del till mitt gamla Abus-lås som jag letat efter i ett par månader nu. Nu återstår bara att fixa ett problem med bromsen (den bromsar bra men släpper inte efteråt) och rengöring så blir cykeln som ny igen.

I eftermiddags var vi i Trelleborg och firade moderns födelsedag med god mat, tårta och ett par nya drivrutiner till hennes dator. Ett ovanligt lugnt firande då bägge huliganerna hade däckat i varierande grad pga sjukdom och inte kunde komma. Sedan hem, hittade till vår stora förvåning en P-plats i kvarteret - happy joy, joy.

Avslutade med Solsidan och trevligt nog var vi var rörande överens om hur vi inte ska ha vårt framtida bröllop. Nu ryggläge i soffan, sen blir det att packa och förbereda morgondagen.

1 kommentar:

Kim sa...

Får steppa upp på Funbeat om jag ska kunna hålla jämna steg ju!