lördag, juni 05, 2010

Bye bye Lund

För omväxlings skull lyckades terminsslutet sammanfalla med sommaren, och med ett gassande solsken utanför salens fönster skrev vi vår terminstenta igår eftermiddags. Jag vet inte om jag klarade den, men den var i vilket fall inte på långa vägar så svår som jag trodde och fruktade. Däremot har det gått si och så med pluggandet; jag ägnade en vecka till att tokrepetera anatomin som vi hade förhör på förra veckan och den tid som återstod har jag haft enorma problem med sömnen vilket i sin tur gått ut över koncentrationen. Och till tentan skulle vi kunna väldigt mycket: blod, cirkulation, andning, matsmältning/näringsupptag, urinfunktion, reproduktion samt en strimma immunförsvar…

MEN nu är det sommarlov, och för första gången sedan i januari har jag en ledig helg. På måndag är det vanligt heltidsjobb som gäller, ska bli så otroligt skönt att ha fasta 8-17-tider och riktig fritid. Jag var lyckligare än studenterna när jag körde hem igår efter tentan.

I och med slutet på kursen är det också adjö till Lund. I september börjar jag plugga i Malmö istället. Känns en smula konstigt att inte längre vara full klass, men i övrigt ser jag bara fram emot att kunna cykla till skolan istället för att lägga massa tid på pendling.

Inga kommentarer: