tisdag, juni 16, 2009

At last...

Hemma efter en lång helg. Någon sorts sammanfattning:
Fredag: tenta, tåg, hotell, jobba, regn.
Lördag: jobba, utlöst larm, död jobbmobil, Duplicity, regn.
Söndag: regn, Titanicutställning, regn, Vasamuseet, regn, Moderna museet, regn, standup, regn.
Måndag: uppehåll!, jobba, panikskicka 35 kg disklåda, en och en halv timmes bilkö inne i stan, missade två flyg, hemma till slut, sommarkväll.
Idag: dålig karma, jobba, städa, andas ut.

Klarade tentan med ett nödrop. Inte nöjd, men nu är det överstökat. Cellbiologin är förpassad till historien och för första gången sedan i januari kan jag sitta ner utan att behöva tänka på att jag borde plugga. Tio terminer kvar.

(Och angående dålig karma: var på jobbet kvart över sju i morse eftersom jag hade många akuta saker på mitt skrivbord, lyckades omgående bli bannlyst och utelåst av inpasseringssystemet. Felet satt tydligen i en kortläsare och drabbade alla som hade en femma i sin passerkod. Tack så mycket, tjugo minuter fick jag vänta på att bli insläppt.)

1 kommentar:

Agent M sa...

Du har en utmaning:-)
http://majsan74.blogspot.com/2009/06/utmaning.html

Kram Marie