fredag, juni 05, 2009

Andas ut

Jag lämnade hjärnan hemma i måndags, det som kändes så självklart hemma på kammaren blev obegripligt i tentasalen. Jag bommade tentan med en poäng. Osis.

Idag var det munta och det gick bättre, alla fyra i min grupp klarade sig. Två och en halv timmes rundabordssamtal runt fyra artiklar och deras cellbiologiska sammanhang (en var, min berörde bl.a. ER, Golgi och intracellulärsignalering). Tror aldrig jag jag varit så nervös i hela mitt liv. Men - och jag upprepade det hela vägen hem - "jag klarade det". Och tre missade tentapoäng får väl ändå kompenseras av 12 muntapoäng. Nu kan jag äntligen äta igen, aptiten har varit lite si och så de gångna dagarna.

Nästa tenta blir om en vecka, på fredag och då tar jag hjärnan med mig. Nu tar jag två dagars pluggpaus, det ska bli så himla skönt.

Inga kommentarer: