fredag, mars 27, 2009

Helg, redan? Huh?

Fredag igen, och den här veckan vill jag helst slippa igen. Har flyttat maskiner mellan vårt gamla och nya datacenter, och det innebar sena kvällar för att kopiera all data utan att störa driften, och sedan tidiga morgnar för att dubbelchecka allt och därefter finnas tillhands ifall någon skulle få problem. Ty risken var stor – ny arkitektur, nya nät och nya brandväggar – men problemen har varit förbluffande få och nu återstår bara fem miljöer att flytta innan jag släcker ner den gamla maskinen som orsakat så mycket magont de gångna tre åren.

Dock – bristen på sömn var inte riktigt bra för studierna och jag kände mig inte helt redo för PBL-redovisningen idag egentligen. Men allt gick – återigen – förbluffande bra, och jag insåg att det min teflonimpregnerade bomullshjärna lyckats suga upp ifråga om elektrontransportkedjan, protongradienter och Gibbs fria energi var ungefär på samma nivå som de andra.

Efter lunch hade vi avslutande föreläsning om metabolismen, nu kan jag med gott samvete lägga detta åt sidan. I alla fall under kommande vecka, under påskveckan tänkte jag hålla mig från jobbet och istället försöka plugga in det här så det faktiskt sitter där.

Dessutom fick jag skattebeskedet idag, vilket givet förra årets höga räntenivå ger ett betydande belopp tillbaka. Bra inför höstens pluggande om inte annat.

2 kommentarer:

Kim sa...

Det är bra att läsa din blogg för man får massor av motivation till sitt eget försoffade liv! Kanske man ska plugga i helgen?!

Magnus sa...

Så länge du inte beskyller mig för att vara ångestskapande så ;-)