måndag, mars 30, 2009

Andas ut

Äntligen måndag kväll. Äntligen vila och äntligen en chans att andas ut. Har ägnat hela helgen åt att flytta våra kvarvarande virtuella miljöer, och sent igår eftermiddag – äntligen – kunde jag svänga förbi jobbet, slå av strömbrytaren för gott och sedan skruva ur och stapla skrotet på en pall som avhämtades i eftermiddags. Skulle även redovisa en artikel för min PBL-grupp idag, vilket ledde till panik först när jag inte hittade artikeln bland mina pappershögar och sedan när jag i all hast svängde ihop min powerpointpresentation på ämnet i går kväll. Det hela mottogs dock väl av såväl grupp som tutor vilket var väldigt skönt. Powerpoint må låta nördigt, men datorn skulle med i vilket fall och det är en fördel att kunna redovisa med ansiktet mot de andra snarare än att stå vid tavlan och mumla. Min handstil är för övrigt väl anpassad till yrket.

Dagen toppades dock av tentaresultatet som blev officiellt vid elvatiden, och vi alla hade klarat oss. Jag hade god marginal till strecket, andra lyckades med konststycket att plugga exakt så mycket att de klarade ribban med endast en halv poängs marginal. Respekt. Det var för övrigt på tiden att det blev klart, jag har sovit dåligt i natt och bara drömt om tentan. Och för varje drömcykel fick jag lägre och lägre poäng.

Nu ska jag städa och slappa och titta lite på denna veckas studieuppgift, i morgon klockan 0700 ska jag praktisera på demensboende.

Inga kommentarer: