fredag, mars 05, 2010

TGIF

Idag gick flyttlasset. Flyttgubbar plockade möbler, lådor och annat skröfs på plan 3 och ställde det nere på plan 2. Mitt i kaoset var jag och försökte dra nät. Eftersom både nät och el har dragits i golvet (och sedan täckts av löstagbara träplattor) blev det en intressant dans. Först kom flyttfirman och satte bord och stolar på plats, sen kom jag och drog bort borden och stolarna för att kunna komma åt att riva golvet. Det är ju trots allt praktiskt om kablarna går upp någotsånär i närheten av arbetsplatserna.

Mitt allt detta fick jag sedan hoppa på tåget för en tripp till Lund och en trekvarts ”labb” där vi denna vecka skulle lära oss ta blodprov. Så nu kan jag – under rätt förutsättningar – sticka någon i armvecket och fylla ett provrör med blod. Och eftersom jag dessutom donerade min kropp till den inledande demonstration kom jag ut med inte bara ett utan två lappade armveck. Stolt över mig själv med tanke på hur stickrädd jag brukar vara. Nästa vecka är det blodanalys, men där någonstans drar jag gränsen. Jag kollar gärna på andras blod men mitt eget kommer jag bara att överanalysera.

Efter provtagningen bar det åter till kontoret för den återstående inkopplingen. Rätt mycket får vänta tills på måndag, men folk ska iallafall kunna läsa sina mail förutsatt att det lyckas hitta sina platser, skärmar, tangentbord och allt annat som flyttgubbarna lyckats förskingra över 200 kvadrat. Jag höll dock på att avsluta på ett föga briljant sätt – lämnade kontoret utan mitt passerkort. Fem minuter senare och receptionen hade stängt. Och inne på kontoret låg så klart min jacka med nycklarna hem...

1 kommentar:

Alexandra sa...

Fy tusan vad jag är glad att jag slapp vara där... Det var tillräckligt illa att försöka jobba i torsdags.. =)

Bra jobbat Magnus!! Hoppas du får vila ut ordentligt i helgen! =)