fredag, maj 29, 2009

Hund?

Idag fick jag min lilla motion, utan regn den här gången. Mest intressant var dock att jag var på håret att bli adoptivhusse åt en Liten Hund som rymt från sin matte.

Liten Hund hade halsband men saknade så klart allt vad identifikation hette. Efter att ha väntat på en ägare en bra stund och övervägt olika alternativ kopplade jag hunden med ett spännband (man tar vad man har...) och gick på promenad. Turen var på vår sida, efter bara någon minut dök det upp en Mycket Lättad Matte som tacksamt tog hand om Liten Hund. Jag ondgjorde mig över att det inte satt något telefonnummer på hunden och fick så klart svaret att Liten Hund aldrig rymt innan.

Nåväl. Efter detta gastkramande drama är det nu åter dags för studier.

Och ikväll, vid midnatt är det dags för dagens riktiga skräckupplevese: Undead in the Night. På okänd plats i en skog "någonstans utanför Malmö".

2 kommentarer:

Kim sa...

Vilket drama. Tur att Driftig Kandidat fanns på plats.

Magnus sa...

Ja, det var lite spännande ett tag. Tur ägarinnan dök upp, annars vette fåglarna vad jag gjort...