torsdag, februari 05, 2009

Flås? Flås!

Konditionsträningen gick helt ok. Jag hade 57 i vilopuls, 147 i arbetspuls vilket var något högt men å andra sidan var jag mindre ansträngd än jag borde varit. Så tydligen har jag högre maxpuls än min ålder egentligen tillåter, vad det nu innebär rent praktiskt. Så jag är väl nöjd, och får jag bättre regelbundenhet på min löpning ska jag nog få upp syreupptagningsförmågan en del.

Sämre gick det för kursaren som inte hade en aning om schemat utan cyklade till Gerdahallen som det gällde livet för att vara säker på att inte missa denna obligatoriska övning. Han lyckades komma med i min testgrupp men med 145 i vilopuls blev hans värden kanske inte helt rättvisande. Kursare två klagade på att pulsbandet runt bringan gjorde det svårt att andas, också en bortförklaring :-)

I övrigt har dagen bjudit på två kraschade laptophårddiskar, en "på ett hotell någonstans i Japan", en i Polen. Med en massa logistiskt merjobb som resultat. Trots det har jag hunnit med att besöka frisören och käka älgentrecôte tillsammans med restaurangklubben. Nu försöker jag kombinera middagskoma med genetik. Det går så där, misstänker att jag ska krypa i säng och repetera de sista bitarna i morgon bitti istället.

Inga kommentarer: