torsdag, februari 26, 2009

Dr kakmakare

Dagens heroiska insats var inte att lära sig kroppens motoriska system från hjärna till muskel utan att ställa sig och baka snoddas eftersom jag i egenskap av "veckans PBL-sekreterare" har i uppgift att fixa fika i morgon. Jag kan inte minnas att jag bakat något sen way back in -91 när jag nyss flyttat till Linköping (degen gick aldrig bort från telefonen), så imponeras gärna över min insats för mina kära gruppmedlemmar - jag kunde köpt en kaka på ICA.

Resultatet? Well, låt oss säga så här: den blir helt ok när jag skurit upp den och tar de bästa bitarna med mig. Resten liknar mer något som katten inte ens skulle släpat in. Att hela kakan lutar en aning gjorde också att en del av glasyren rann av den, men å andra sidan sitter den som är kvar desto bättre fast. Jag avstår bildbevis, för er skull.

Men god som attan är den, så det kommer nog att bli bra till slut.

Inga kommentarer: