måndag, augusti 19, 2013

Om namn och människor

Världen är liten.

I lördags fick jag mail från ett stort bolag med produktinformation. Det var rätt tydligt att jag inte var rätt mottagare, så jag mailade tillbaka och skrev att de nog skickat till fel person. Det finns ju fler som heter som jag så det här är inte helt ovanligt.

Något senare fick jag mail från en namne som undrade om jag möjligen kunde skicka honom lite saker jag fått av misstag. Inga problem, jag mailade honom det jag fått.

Han tackade, och undrade därefter om det möjligen skulle kunna vara så att jag är sambo med hans kusin L? Han visste att hon lever ihop med någon med mitt namn. Och det kunde jag ju inte förneka. I sammanhanget har L redan berättat att hon har en släkting som heter som jag så det tog inte så lång tid att förstå vem han var.

Så nu har jag alltså helt oförskylt kopplat ihop två kusiner som inte sett varandra på 20 år. Hur det ska gå att hålla isär oss om vi alla träffas vågar jag inte tänka på. Nyheten fick för övrigt snabbt genomslag i Ls släkt, så det verkar vara fler än vi som tycker det här var en kul händelse.

1 kommentar:

Kim sa...

Ha! Så lustigt. Ja, ibland är världen verkligen liten!