fredag, augusti 12, 2011

Om väntan

Av mina nio månaders studieuppehåll återstår nu endast två veckor, sen blir jag femteklickare. Tyvärr får jag inte reda på var jag hamnar (Malmö eller Lund) förrän en vecka innan kursstart, så det är lite nervöst just nu. Jag har laddat upp genom att gå igenom scheman för att kunna räkna ut vilka grupper som är bäst ur arbetstidssynpunkt (och skriva små skript som gör att jag kan stoppa in hela schemat i Google-kalendern). 0800-1200 = bra, 0800-1000, 1445-1645 = dåligt. I Malmö har man dessutom anpassat sig till Lundastudenternas sov- och bussvanor så det är bara ett fåtal obligatoriska moment som börjar före klockan nio på förmiddagen. I Lund börjar dagen i regel klockan noll-åtta-noll-noll, och tillsammans med det faktum att momenten är spridda över hela dagen så önskar jag nu inget mer än att hamna i Malmö. Oavsett var jag blir placerad har jag i alla fall önskat och fått plats i de framräknade ”bästa” grupperna.

Och fram tills den 22:a får jag alltså vänta och hoppas.

Inga kommentarer: